سوالات متداول
نرخ بلیط ایرلاینهای مختلف برای کودکان و نوزادان معمولاً کمتر از نرخ بزرگسالان است. برای نوزادان (زیر ۲ سال) معمولاً بلیط با نرخ تخفیفی عرضه میشود که شامل صندلی نیست؛ اما در صورت درخواست میتوان صندلی جداگانه برای آنها رزرو کرد.
در ایام پیک سفر مانند تعطیلات نوروز یا اواخر شهریورماه، ترجیحا از یک ماه قبل به فکر رزرو بلیط باشید. اما در ایام غیرپیک حتی چند روز پیش از سفر نیز میتوانید بلیط موردنظرتان را پیدا کنید.
میزان بار مجاز به نوع بلیط و خطوط هواپیمایی بستگی دارد. بهطور معمول، برای پروازهای داخلی، بار مجاز حدود ۲۰ کیلوگرم برای بزرگسالان و ۱۰ کیلوگرم برای کودکان است. برای پروازهای بینالمللی، این میزان معمولاً بیشتر است.
در پروازهای سیستمی مبلغ بلیط برای کودکان زیر 12 سال بسته به نوع پرواز تا 50 درصد میتواند ارزانتر باشد. برای نوزادان (زیر 2 سال) تنها هزینه بیمه محاسبه میشود.
خیر، حتی میتوان گفت خرید آنلاین هزینه کمتری را دارید، زیرا در سامانههای آنلاین میتوانید همزمان پروازهای متفاوت به مقصد موردنظرتان را مشاهده کنید و از میان آنها بلیطی که بهترین قیمت را دارد انتخاب کنید. حتی پروازهای لحظه آخری مه هزینه کمی دارند نیز در سامانههای آنلاین ارائه میشوند.
شرایط کنسلی و استرداد بلیط هواپیما بسته به نوع بلیط و سیاستهای خطوط هواپیمایی متفاوت است. معمولاً بلیطهای سیستمی قابلیت استرداد دارند، درحالیکه بلیطهای چارتر ممکن است شرایط خاصی داشته باشند. بههمیندلیل، بهتر است پیشاز خرید، شرایط را بررسی کنید.
بله، معمولاً در حین خرید بلیط هواپیما، گزینهای برای انتخاب صندلی وجود دارد. برخی خطوط هواپیمایی این امکان را بهصورت رایگان و برخی دیگر با هزینه اضافی عرضه میکنند.
درصورتیکه نام مسافر را به اشتباه وارد کنید، باید با خدمات مشتریان مِستربلیط تماس بگیرید. با توجه به شرایط بلیط و سیاستهای خطوط هواپیمایی، ممکن است بتوانید نام را اصلاح کنید.
بلیط ایرلاینهای مختلف معمولاً شامل بیمه مسافرتی نمیشود، مگر اینکه بهصورت جداگانه خریداری شود. برخی خطوط هواپیمایی ممکن است گزینهای برای افزودن بیمه مسافر در حین خرید بلیط فراهم کنند.
معمولاً توصیه میشود که حداقل ۲ تا ۳ ساعت پیشاز پروازهای بینالمللی و ۱ تا ۲ ساعت پیشاز پروازهای داخلی در فرودگاه حاضر شوید.
در صورت جاماندن از پرواز، باید با خدمات مشتریان مِستربلیط یا خط هواپیمایی تماس بگیرید. بسته به شرایط بلیط، ممکن است بتوانید پرواز دیگری را رزرو کنید.
برای رزرو بلیط ایرلاینهای مختلف در مِستربلیط به نمایش مدارکی مانند کارت ملی یا پاسپورت و اطلاعات تماس نیاز دارید.
معمولاً نیازی به پرینت بلیط پرواز نیست؛ اما بهتر است اطلاعات بلیط را بر روی تلفن همراه خود ذخیره کنید یا پرینت آن را با خودتان داشته باشید تا در صورت نیاز، بتوانید آن را نمایش دهید.
برای مشاهده میزان جریمه کنسلی بلیط خود پس از آنکه بلیط را تهیه کردید، به قسمت قوانین و مقررات در پایین بلیط خود مراجعه کنید و میزان جریمه کنسلی رو مشاهده کنید چنانچه در بلیط عنوان شده بود که تغییر و کنسلی این پرواز مطابق با شرایط و مقررات تامین کننده میباشد به این معنا می باشد که برای مشخص شدن میزان جریمه کنسلی پرواز شما ، ما می بایست از تامین کننده پرواز جریمه کنسلی رو استعلام کنیم و پس از آن به شما اطلاع رسانی کنیم. شما می توانید از طریق گزینه کنسل کردن درخواست کنسلی خود را ثبت نمایید و پس از استعلام جریمه توسط ما کارشناسان پشتیبانی در کمترین زمان نتیجه رو به شما اطلاع رسانی خواهند کرد.
کلی با توجه به مسافت مبدا و مقصد و همچنین کلاس پروازی، قیمت بلیط تعیین میشود. اما بهطور کلی ایرلاینها و چارتر کنندهها مبلغ بلیط را تعیین میکنند.
برای پیگیری وضعیت بلیط چنانچه با کاربری خودتان خرید کرده باشید باید از طریق گزینه پیگیری خرید و کنسلی آخرین وضعیت خریدهای خود را مشاهده نمایید.همچنین چنانچه بدون استفاده از اکانت کاربری خرید کردهاید در پایان خرید یه کد 8 رقمی تحت عنوان کد صورتحساب به شما نمایش داده شده است. بهعلاوه این کد در پیامک تایید خرید نیز وجود دارد. با این کد شما میتوانید از طریق گزینه پیگیری خرید و کنسلی با وارد کردن شماره صورتحساب و شماره موبایل وضعیت صورتحساب خود را مشاهده نمایید.